dinsdag 2 juni 2009

I like: Korte Films

De eerste in een serie van posts waarin ik heerlijk puur self-centrisch over mij kan hebben. Namelijk de I like serie, over dingen die ik leuk vind (xD). Met deze eerste in de serie over: Korte Films. Korte Films zijn namelijk geweldig.

LET OP: Het lezen van deze post kost tijd, veel tijd. Als je maar 5 minuten hebt, stel 'm dan ff uit. 'T is namelijk wel zo leuk als je in ieder geval een paar van die korte films kijkt, ze duren ongeveer 10 minuten per stuk dus dat is ongeveer 50 minuten aan film die hier nu bij staat. Van de films die er staan moet je in ieder geval even MissiePoo16, Engel en Broer en Het eerste vlieguur kijken, die zijn samen ongeveer 25 minuten en verreweg de leukste die er staan.

Mijn favorite korte film (op het moment) is MissiePoo16 van Anna van der Heide


Ook super leuk is Brommermeisjes van Janneke van Heesch. Geen Embed want hij staat niet op youtube dus gewoon ouderwets hier klikken.

En heel toepasselijk Het Rijexamen van Tallulah H. Schwab, weer geen embed, maar gewoon hier klikken.

Engel en Broer van Hanro Smitsman. Klik!

En natuurlijk kan ik als (nog net (hahaha, stiekem toch een beetje Ik-had-vandaag-mijn-laatste-eindexamen)) Reviaan niet een blog over korte films schrijven zonder Thomas van der Gronde te noemen. Het eerste vlieguur.


Thomas heeft ook nog een hele goede documentaire: Bevlogen door de wind. Zie hier de docu en hier een amerikaans gozertje van zo'n studenten film ding er helemaal blij over zijn.

Als je nog meer korte films wil kijken doe dat dan op de site van NPS Kort!. Vooral 2005 en 2007 hebben goede erg leuke films.

3 opmerkingen:

  1. dat stel in dat filmpje van thomas lijken L&R wel xD

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en eerst zet ie ze bril af en dan heeft ie em ineens weer op :P HHEEE die mobiel die die nerd heeft had ik ook vroeger :O =D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hehe, eindelijk heb ik ze dan gekeken:p
    Engel en broer vind ik het best! Vlieguur is ook genial:p

    BeantwoordenVerwijderen