vrijdag 12 juni 2009

I feel like I'm living somebody elses life

De laatste twee nachten heb ik doorgebracht met het spelen van de Sims 3. het is dan ook niet meer dan logisch dat ik daar nu de derde nacht een blog over schrijf.

Allereerst wil ik even kwijt wat voor geweldig spel de Sims is. Ondanks alle uitmelkerij van de serie door EA blijf ik een Sims fan. Dat komt vooral omdat het zo leuk is om huizen te ontwerpen. Eigenlijk deed ik in de Sims 2 nooit anders dan huizen ontwerpen, ik speelde nooit het leven de Sims zelf.

Het gebouwde huisje, de beneden verdieping lijkt oningericht omdat mijn pc te zwak is om twee ingerichte verdiepingen tegelijk te weergeven.

In de Sims 3 is dit wel even anders. Na een alleraardigst huisje te hebben ontworpen voor mijn ietwat zwaarlijvige Sim Ogdelia Bese (zie het plaatje van deze post), ben ik verder gegaan met het spelen van haar leven. Tot mijn verassing vond ik dit nu opeens wel leuk. En ik moet zeggen, het gaat onze Ogdelia ook wel erg goed af. Ze is op dit moment Chef du maison (level 9 in de culinaire carriére) en heeft in totaal al iets van 55 000 levenswensen punten verdient.

Maar waarom is het nu opeens wel leuk om ook echt het leven van de Sims te gaan spelen? Het kan natuurlijk komen door de vernieuwingen in de Sims 3. Zo kun je je Sims nu ook negatieve eigenschappen meegegeven, Ogdelia bijvoorbeeld is onhandig, bang in het donker en sociaal onhandig. Dat zorgt voor wel grappig situaties, zo flikkerde ze bijvoorbeeld een keer van de trap, en kwam ze een keer verbrand terug van haar werk, omdat ze zichzelf perongeluk in brand had gezet met de oven.

verbrande Ogdelia

In de vorige sims was het altijd zo dat je heel veel last had van het verschil in snelheid van de tijd in het echte leven, en in de sims. Omdat de in-game klok sneller loopt dan in het echt, maar je sim de meeste dingen wel op normale snelheid doet, heb je veel minder tijd in een dag dan in het echt. Hier hebben ze volgens mij flink aan zitten tweaken, naar de wc gaan duurt nu geen in-game uur meer. Dat maakt het spelen een stuk prettiger omdat je net iets meer tijd hebt in je dag, zodat je ook nog wat met je Sim kan doen, behalve wakker worden, douchen, plassen, ontbijten, opruimen, lunchen, plassen, dineren, slapen.

Ik weet niet of het puur en alleen aan deze kleine veranderingen ligt dat ik het spelen van het leven van de Sim nu wel leuk vind, maar het is nu erg leuk om te doen naast het bouwen van huizen.

De dus wel ingerichte beneden verdieping.

Overigens voor wie het zich afvraagd, de cheats zijn excact hetzelfde als in de Sims 2. Dus dat is mooi, want zonder cheats, is toch nog net even iets teveel van het goede voor mij, zoveel zin heb ik ook weer niet in de problemen van Ogdelia.

Ik zou nog heel veel meer kunnen schrijven over de Sims, maar er zijn mensen die daarvoor betaald krijgen en ik wil niet met hen concureren (i.v.m. liquidaties e.d.). Dus als je meer wilt lezen over de Sims 3 ga dan maar naar IGN ofzo. Behalve dat is het kwart voor twee 's nachts en wil ik wel gaan slapen.

Al met al is de Sims 3 dus een waardig nieuw deel in de serie. Heel veel wordt er niet vernieuwd, het is meer een likje verf met hier en daar een kleine verbetering, maar EA komt er goed mee weg. De Sims 3 is wat mij betrefd absoluut een aanrader.

Btw meer sims3 fototjes hier (klik doen).

3 opmerkingen:

  1. ik word die families altijd na een week al zat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je heb een vet huisje! maar wat is die ogdelia LELIJK XD

    BeantwoordenVerwijderen
  3. SIMS,
    heerlijk ^^
    (ik speelde t toen ik 12 a 13 was alleen:P)

    BeantwoordenVerwijderen