woensdag 22 juli 2009

3 days of driving, the round up

Okee, ik heb mijn rijbewijs nu dus 3 dagen, tot nu toe gaat autorijden me best redelijk af. Op wat kleine foutjes na dan. Af en toe een stoeprandje hier en daar, soms een keer laten afslaan, wegrijden in z'n twee (ik vergeet altijd terug te schakelen naar een) dat soort dingen.

Ik heb ook de eerste aanrijding al gehad. Ik stond geparkeerd op een parkeerplaats en toen wou ik achteruit wegrijden, maar ik zette de auto in z'n vooruit... Dus ik reed vooruit tegen de auto voor me op xD. Gelukkig ging het nog vet langzaam, dus zowel de geparkeerde auto als mijn moeders auto hadden geen schade. Wat wel meteen opvalt dan is hoe grappig auto's schudden als je er tegenaan rijd.

Ook zit er al een enorme barst/uitgescheurde ster in mijn moeders voorruit. We reden vandaag richting Enschede om het contract voor mijn kamer te tekenen (Yay ik heb een kamer), moeders reed ondertussen want na een uur snelwegrijden had ik er wel weer genoeg van (saaaai *gaap*) toen ik opeens in mijn ooghoek een bruin object bij de voorruit zag en we een harde knal hoorde en de ruit zagen barsten. Het bruine object bleek een baksteen te zijn die door een vrachtwagen tegen onze auto aangelanceerd was (terwijl we dus op de snelweg reden). Dus dat wordt een tripje langs carglass.

Wat me verder opvalt aan autorijden is dat 't gewoon vet lastig blijft om een constante snelheid te rijden, zeker op de snelweg, je let heel ff niet op en je rijd 140... (met je let ff niet op bedoel ik, je denkt er heel ff niet aan je snelheid, niet dat ik ff 3 minuten wegdroom ofzo). Sowiesow zijn de snelheidsverschillen op de snelweg best wel groot, of juist irritant klein, dat jij 120 rijd en iemand anders 119 en dat je die dan tergend langzaam aan het inhalen bent, of erachter rijd en twijfelt of je wel of niet zult gaan inhalen. Of zoals de, verder niet echt grappige, George Carlin het al zei: "Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

(BTW introductie van een nieuwe tag: 'life' omdat ik niet echt iets had om algemene gebeurtenissen uit m'n leven onder te filen)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten